Eipä ole tullut kirjoiteltua - on tapahtunut kamalasti kaikkea. Nimenomaan kamalasti.. :/
Kirjoittelen hieman meidän kuulumisista myöhemmin (kirjoitin jo kerran mutta selain hävitti viestin.. pöh..). Halusin vaan nyt lisätä tähän kuvan uudesta sisävaipasta, on kerinnyt hetki vierähtää viimeisistä vaippaompeluista ja olen innoissani tästä uudesta!

Tein siis sisätaskun mustasta kissapuuvillasta jota äitini minulle osti (kiitos!). Vahvikkeena vanhaa lakanaa kerros ja peppua vasten musta pehmoinen puuvillavelour. Ei kiinteitä imuja. Hurrjasti mustaa (kuva muuten taas kylmentää värejä), mutta tämä on kuitenkin iloisen värinen, kiitos kissojen! Ja kirkkaan sinisten neppareiden. Sitten viime kirjoittelujen olen siis kerinnyt Kamin nepparipressinkin hommata. Kokeilin huvikseen toisenlaista kaavaa, itse hieman pienemmäksi muokkaamaani Elsa-Maijan täydellisen vaipan kaavaa (joka on saatavilla kestovaippainfon sivuilla, muistaakseni). Sivunepparit siis. En tiedä istuvuudesta, vielä! Tyttö on paapan kanssa mummola-ajelulla. Mun olisi kyllä oikeastaan pitänyt vähän siivota, mutta hups..
1263992.jpg

Tässä vielä peppupuoli pallukkainen, näkyy kisutkin oikein päin! :)
1263993.jpg

Tarkoitus on ollut nyt ommella itse tytön vaipat. Tosin kyllä juuri ostin tarpeeseen pari istuvaa pul-kuorta, kun en niiden ompelua ole uskaltautunut edes kokeilemaan vielä. Ja tässä vielä pari paitaa mitkä olen jo aiemmin kyllä saanut valmiiksi, mutta halusin laittaa kuvat tänne:

Tämä paita ei ole itse tekemäni, lisäsin vaan resorit ja hupun. Itse paita on äitini vanha joustofroteepaita, varmaan jostain seitkytluvulta. Ollut minulla jo ties miten pitkään mutta en ole koskaan käyttänyt sitä kovinkaan paljoa. Se oli aina jotenkin tylsä, ei mun lempiväriä ja vähän turhan väljä.
Lisäsin van resorit ja tietenkin hiippahupun (ruskeaa collegea, resorit reunassa) ja ei ole tylsä enää. On tullut pidettyä. :) Öh, kuvassa näyttää hartiat jotenkin kumman mallisilta. Mutta näyttäkööt.
1263997.jpg

Tämä taas on itsetekemä huppari, kuten arvata saattaa. Heh. Kankaat on Taikan isomummon varastoista, antoi minulle jotta tekisin lapselle vaatteita.. No, muokkasin kaavaa jostain Suuren käsityölehden kaavasta, tuli ihan mukava. Tämä on siis hieman niinkuin harjoituspaita, aion tehdä samalla tyylillä jotain hieman hillitympää (=ruskeampaa). Periaatteessa huppari joka on tehty lastenkankaasta kuulostaa musta kivalle mutta tää ei ole ihan sen tyylinen että tulisi pidettyä, joten ajattelin värjätä ja katsoa mitä käy. Kivanmallinen kuitenkin. Niin, ja alareunan 'kanttinauha' pitää vielä ommella uusiksi tästä, ihme rutussa.
1263998.jpg